طراحی ویلا با سیکاس

طراحی ویلا با سیکاس

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 367 | نویسنده : |

یش از اقدام به طراحی یک ویلا باید مفهوم ویلا و نکاتی که در طراحی انواع ویلا مورد توجه قرار میگیرد را مورد بررسی قرار دهیم. کلمه ویلا ریشه فرانسوی دارد و از دوران باستان به خانه هایی که بیشترین سطح آرامش را داشتند گفته میشد. ویلا ها معمولا در زمین هایی بزرگ که از چهار طرف فضای باز دارند ساخته میشوند. فضا های باز اطراف ویلا ها به کمک باغ و پوشش گیاهی محصور میشوند.

چیدمان هوشمندانه ویلا و متریال مورد استفاده در طراحی ویلا می تواند آنجا را به یک فضای خصوصی و با بالاترین سطح آرامش تبدیل کند. یکی از بارزترین ویژگی های ویلا ها این است که مرز میان طبیعت و محل سکونت انسان را کم رنگ می کنند و موجب پیوند میان انسان ها و طبیعت میشوند. ساخت ویلا در طبیعت و به دور از معابر شهری باعث میشود که آرامش بیشتری را به همراه داشته باشد و آخر هفته های شادی را برای خانواده ها به دور از هیاهوی شهری رقم بزند. 

طراحی باغ ویلا نیز مانند طراحی انواع ویلا نکات بخصوصی دارد. طراحی باغ ویلا میتواند به صورت کلاسیک، مدرن، فلت، دوبلکس و … باشد. در تمام طراحی های ذکر شده المان ها و کاربرد ها یکی است و فقط متریال های مورد استفاده در آنها متفاوت است. در واقع نکته ایی که طراحی ویلا را متمایز میکند استفاده از متریال های بخصوص است.  برای مثال در طراحی باغ ویلا به سبک مدرن در کنار باغچه و درختان از فلاور باکس، پرگلوهای فلزی، ترموود ها و … استفاده میشود.

یا در باغ ویلا های کلاسیک بیشتر المان ها از جنس سنگ هستند و مانند کاخ های افسانه ایی طراحی میشوند. باغ ویلاهای کلاسیک دارای آلاچیق های سنگی، راه های سنگ فرش شده، برکه های مصنوعی و … هستند. در سبک روستیک بیشتر از المان هایی استفاده میشود که جنس چوبی دارند. استفاده از چوب های کنده ایی بارز ترین ویژگی این سبک ویلا است. استفاده از المان های چوبی باعث شده تا حس طبیعت بیشتر به افراد منتقل شود.

ر طراحی انواع ویلا، سبک مدرنیسم یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین سبک های طراحی است. طراحی به سبک مدرن زمان زیادی نیست که مورد توجه قرار گرفته ولی در همین زمان کم به دلیل زیبایی و ویژگی هایی که دارد توانسته به یکی از سبک های مورد علاقه طراحان و معماران تبدیل شود. در طراحی باغ ویلا به سبک مدرن محدودیت های کمی وجود دارد به همین علت امکان ندارد که ویلا های ساخته شده با این سبک، ظاهری شبیه به هم پیدا کنند.

در طراحی به سبک مدرن محدودیت استفاده از رنگ ها وجود ندارد اما اغلب از رنگ های خنثی استفاده میشود. البته طراحان در کنار رنگ های خنثی از رنگهای روشن نیز استفاده میکنند تا در کنار یکدیگر ترکیب خوبی را تشکیل دهند.




می پسندم نمی پسندم

یک شنبه 22 آبان 1401 -19:25 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: